فیزیک موشه

فیزیک دوم و سوم دبیرستان، ساده و مفهومی

فیزیک موشه

فیزیک دوم و سوم دبیرستان، ساده و مفهومی

مشخصات بلاگ
فیزیک موشه

فیزیک برای من جالبه. دوست دارم با ساده ترین بیان ممکن اون رو به بچه های دبیرستانی یاد بدم تا به جای ترس و نگرانی، حس اعتماد به نفس و لذت از حل مسائل رو تجربه کنن.

فیزیک موشه ;-)

روش خوندن وبلاگ فیزیک موشه

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ب.ظ

برای اینکه بتونید سوالای فیزیک رو راحت و سریع حل کنید لازمه که همه چیزو تا حد امکان ساده کنید.

اصرار زیادی به دور ریختن فرمولا تا جای ممکن و ساده سازی همه چیز دارم. مثل کسی که داره برای مسافرت چمدونشو جمع می کنه و ترجیح میده بارش سبک باشه.  

توصیه ی من اینه که از کتاب های سطح بالا مثل خیلی سبز یا مبتکران یا جزوه های معلماتون اگر خیلی کامله (که معنی دیگه ش احتمالا پیچیده و به دردنخوره!)‌ دوری کنید. 

شما در یکی از بهترین دوران زندگی هستین. حیفه که عمرتون به درگیر شدن تو چرت و پرت های این کتابا بگذره!

می تونید خیلی راحت بقچه ی درس و مشقاتونو بپیچین و به تفریح و ورزش و هنر بپردازید! 

هیچی رو هم از دست نمیدین! اتفاقا هر چی تو سطح کتاب درسی باشین برا امتحان نهایی و کنکور بیشتر به نفعتونه چون سوالای این امتحانا استاندارده و از کتاب میاد. ولی بعضی وقتا اینقد بچه ها نکات جورواجور حفظ کردن که دیگه یه سوال ساده هم که می بینن، باورشون نمیشه آسون باشه و برا خودشون سختش می کنن و گیج میشن آخرم نمی تونن حلش کنن!

من خودم مدرسه ی تیزهوشان می رفتم و به نظرم یکی از دلایلی که تو کنکور موفق شدم این بود که کلاس خصوصی یا کلاسای درسی فوق برنامه ی خود مدرسه رو نمی رفتم و راحت و آسوده بودم!

در پایان توصیه می کنم همیشه یادداشت برداری کنید و تا حد امکان تمرین ها رو روی کاغذ انجام بدین. وقتی روی کاغذ بنویسید سری های بعدی سرعت محاسبه ی ذهنیتون بیشتر میشه.

کلا یا یه کاریو انجام ندین یا وقتی انجام می دین درست انجام بدین که شرش کنده بشه بره!! وقتی یه مطلبو می خونین فک کنین آخرین باره تو زندگی که دارین می خونیدش و با دقت و تمرکز تمومش کنید تمرینشو انجام بدین و بذارینش کنار.

وقتی درس می خونید به خودتون یه استراحت کوتاه جایزه بدین یه میوه ای شربتی چیزی بخورید یا از هوای بهار لذت ببرید! 

موفق باشید :-)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">